Turkish Delight in Istanbul
Kilink Istanbul'da
Türkei 1967
Regie: Yilmaz Atadeniz
Darsteller: Irfan Atasoy, Pervin Par, Muzaffer Tema, Suzan Avci, Hüseyin Peyda
imdb
Kriminal war eine recht populäre Comicreihe in Italien, die 1964 von Magnus und Max Bunker erschaffen wurde. Bei der Titelgebenden Hauptfigur handelt es sich um einen Meisterdieb, der seine Verbrechen in einem mit einen Skelett bemalten gelbfarbigen Anzug begeht und auch vor etwas rabiateren Methoden nicht zurückschreckt. Zu dem Erfolg der Reihe trugen wohl auch die damals recht gewagt Sex- und Gewaltdarstellungen at. As the time is now in successful series, published over the years, several similarly designed comic series including Diabolik or Satan. Crime was filmed in 1966 by Umberto Lenzi. The main role was Glenn Saxson seen. The film was shot in England and Turkey. Some producers had edged Turkish delight in the material and so was Kilink Istanbul'da. Kilink is based, however, not directly on crime but on Killing, which was renamed outside of Italy in Satan.
During the opening credits there is to see the same scenes from the feature film. A woman is ausgepeischt, crime shoots a doctor, Superman beat up some people. That can still be something. Then we see how some people bring a coffin into a house, a woman is the mummified body of a syringe, and a new lease of life. When the dressing is off, nobody puts different Kilink below. Resurrected from the dead he has no lesser goal than world domination, but it lacks a mysterious formula, which is owned by Dr. Houloussi. Kilink equips the doctor a visit to shoot him and obtained the formula, but as it turns out missing a part. Meanwhile replaced Orhan, son of Houloussi, by a spirit from beyond super powers. If he used the word "Shazam" pronounce verwandelt er sich in Superhero, dem Kugeln nichts anhaben können. Kilink schickt seine Männer zu Houloussis Haus um nach dem Rest der Formel zu suchen, doch Superhero schafft es die Schurken in die Flucht zu schlagen. Wie sich herausstellt besitzt Prof. Cemil, ein Arbeitskollege von Houloussis und gleichzeitig der Vater von Orhans Verlobten die Formel. Kilink schafft es Cemils Sekretärin auf seine Seite zu bringen. Um nun den Aufenthaltspunkt der Formel herauszufinden, lässt Kilink zuerst Orhans Verlobte und dann den Professor selbst entführen und auch Superhero wird von ihm in eine Falle gelockt...
Wie das ganze nun am Ende ausgeht, erfährt noch nicht einmal der Zuschauer, denn darüber gibt der im gleichen Jahr veröffentlichte „Kilink uçan adama karsi“ (Killing vs. the Flying Man) Aufschluss.
Der türkische Kilink weißt durchaus einige Änderungen zu seinen italienischen Vorlagen auf. Ist er hier doch kein Superverbrecher mehr, sondern hat gleich die Weltherrschaft im Auge und als durchaus abstrus wirkt es, dass eine Figur wie Superhero in dem Film auftaucht. Auch ist er kein Einzelgänger mehr sondern hat vielmehr gleich ein ganzes Verbrechersyndikat unter sich.
Seine Überredungskünste bei der Damenwelt und das eiskalte Auftragen lassen da schon eher die italienischen Wurzeln erahnen. Ein Beispiel dafür ist die Szene in der er die Sekretärin des Professors seduced. She stands in her underwear in front of the mirror and Kilink creeps through her window. She grabs the weapon and wants to kill him, but Kilink she was one step ahead, forcing her into a kiss and now she can not leave him. This is precisely this blend of sex and violence that were the hallmark of the comic series. A similar scene is indeed in "Il marchio the Krimial" the sequel to "crime".
is sometimes the film somewhat abstruse. How to use a formula that was developed to fight cancer, can be used to build a super weapon, worked just as surprising as the conversation about the fact that it is Super Hero is a fantasy figure, although he still beats the scene in front of some bad guys. We have it here in general not to do with the best script, but the mixture of Kilink, Super Hero, many scantily clad girls and Prügelein but provides for very good entertainment.
The film was a huge success in Turkey and it was followed by several sequels, including very wild thing as "Django, Rider of Death", "Kilink vs. Frankenstein "or" Killing vs. The One-Armed Fighter ". To what extent can characters like Django or Frankenstein Kilink installed into a film, one can only guess whether the same The films will ever emerge, because some are considered lost.
The film was released by Onar Films on DVD, and here we may well speak of a Grindhouse presentation. Original negative is probably no longer exists, so you probably rely on one or more film roles had little worn. Thus, you get the tread, jump cuts and film cracks in their full flower to face. Particularly picky anyway should not be and in itself anyway, surprising that the film has survived to this day is ever released on DVD in this case. So strong buy recommendation.
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